Första natten på barnhemmet - nära döden upplevelse.

Min första natt på barnhemmet. Allt började med en stillsam lunch på Nzega motel, 10 vitingar och de 4 äldsta barnen på barnhemmet.
Sedan en fin promenad hem till "varberg".

Jag och Emma som spenderade våran natt på barnhemmet började leka och klättra i träd. Vi satte på Affromusik och dansade galet med barnen. Affrodansen fick en ny sida när vi vita försöker hänga med i barnens rytmer!
Efter en timme med Pingu så var det dags för sängen.

Det var då det började.
ÅSKAN OCH BLIXTARNA.
Detta är min stora skräck. jag är säker på att man dör.

Ett svenskt oväder är här duggregn.
Denna natten var det Oväder i Tanzania stuk. Mot plåttak. (100 gånger högre ljud.)

Ett tag väntade vi på döden. Andra stunden sa vi, då var det över. För att sedan konstatera att det var fel.
Samuel ljungblahd på högsta volym fick mig sedan att somna.

När jag vaknat och kommer ut till alla barnen inser jag att det var värt all möda under natten.
Så mycket fina leenden får man inte ofta.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag är säker på att du hänger på bra!! ;)

Och ovädret,,...., uscha! Du har väl kvar skyddsängeln? Annars finns den hos dig ändå!! <3

2011-02-20 @ 20:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0