Lordag 29/1 - Nzega!

da var jag pa plats!
Anlande till Nzega i torsdags. Hamtades vid flyget av en kille som efter en kvart upptackte att bilen var trasig, det var inget annat att gora an att aka in till byn dar och laga bilen i en timme. Dar satt jag med en kracklig Swahili och en kille som pratade kracklig engelska.
Sedan nar bilen var lagad och jag trodde vi skulle borja resan mot nzega sa fick jag istallet dricka the hos hans syster i en timme... Valkommen till Tanzania. Ingen stress.

Igar var vi pa sjukhuset Nkinga, det var halso undersokning for de fantastiska fyra tjejerna jag bor med! Det ar fyra svenska tjejer som jag verkligen gillar!
Vi tog den overfulla bussen i ca tva timmar for att sedan se detta haftiga sjukhus! Och fa traffa ett sa haftigt par som akt med bil fran ostersund till afrika!
Tack maggan for maten och att du tog hand om oss! Hon ar Nkingas hjalte!

Allt gott

Kommentarer
Postat av: ingrid

Du är så modig Sabine! Skönt att veta att både Maggan och LarsGöran finns på Nkinga. Jag har åkt buss till Norrtälje idag :)

2011-01-29 @ 18:14:15
Postat av: Lena Marklund

Vilken spännade resa du gör! Roligt att vi här hemma får ta del av ditt äventyr.Önskar dig allt gott.

Kram Lena

2011-01-29 @ 19:43:06
Postat av: Ulla

Låter som du har det riktigt, riktigt bra just nu!! Ska bli kul att få hänga med på din resa - även om du nu är framme så fortsätter ju resan... Kram

2011-01-29 @ 23:22:14
Postat av: Sara

Du är den coolaste jag vet! Det hade varit så kul att vara med! Kramaar

2011-01-30 @ 14:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0