Onsdag 26/1

Om några timmar lämnar jag min första anhalt för vidare äventyr! Vi (jag, kicki och Stellan) utverderade nyss min första vecka här i Tanzania, det vi kom fram till var att det som är helt nytt för mig är det västerländska här. Klart vi bodde med massa svenskar men vi hade inget gym, ingen supermarket, inte AC.... Men det har jag uppskattat mycket att ha sett nu!
Jag har aldrig heller riktigt sett Dar som jag gjort nu. Vi har mest haft ont i huvudet för att det är så fuktigt! Men nu har jag även fått sett marknaden och staden, det uppskattar jag!

Just nu är det varannan minut generator som sätts på och varannan minut är elektrisiteten tillbaka.... det är lite problem just nu.

Jag skall också passa på att förklara min moder och faders konversation här på tidigare inlägget om flygplatsen jag anländer till.. det är nämligen så att den flygplatsen är den minsta du kan hitta.
Det är egentligen inget helt enkelt. Det är knappt några dörrar och INGET av säkerhets kontroll! Men dom har en brandbil! (detta har vi komiska minnen ifrån när familjen Ädelroth var hos oss och skulle flyga ifrån denna flygplats! detta har vi skrattat mycket åt!)

dags för sömn.

Kommentarer
Postat av: Kicki Hyving

Vad kul det varit att ha dig hos oss några dagar! Nu önskar vi dig allt gott i Nzega. Att du ska få ordning på uttagskortet, att internet ska funka, att du ska få använda dina fantastiska swahilikunskaper mycket (Vicky är grymt imponerad av dig, ska du veta! Nu kommer hon att vara på mig ännu mer om att jag ska lära mig swahili också!) och att du ska få riktigt kul. Välkommen tillbaka till Sea view sen.



Hälsar Kicki & Stellan från ett blåsigt Dar

2011-01-27 @ 06:31:40
Postat av: Lovi

puss från Lovi

2011-01-28 @ 00:14:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0