tisdag 25/1

Nu var det en vecka sedan jag lämnade ett slaskfyllt Sverige. Tiden har gått så fort men samtidigt känns det som jag varit här i evigheter! Jag trivs så bra med livet här, men ser fram emot att komma till Nzega som faktiskt är mitt mål med resan. Det kommer bli spännande att komma tillbaka och lite faktiskt komma hem.
Jag har bokat flygbiljetter nu så på torsdag lämnar jag Dar es salam och landar tre timmar senare i Shinyanga för att sedan åka i ca en timme till Nzega.

Det kommer bli en stor skillnad på hur människor har det här i stan och ute på landet, därför kommer nog inte resan till Nzega bara bli enkel. Men jag vet att jag kommer lära mig mycket av allt detta. Att resa själv, att behöva ta sig mellan platser, att se så olika liv, att tvingas prata ett annat språk.. jag är glad att jag är med om detta!

Senaste dagarna har jag fixart mycket praktiskt som att fixa internet, flygbiljett och telefon.. Då är en stor stad som Dar bra!
Idag är jag ensam i huset, lite skönt att bara ta det lugnt och kolla på film! Alla intryck gör att man blir trött i kropp och själ.

Kommentarer
Postat av: linnea åkesson

Det låter ju som att Dar har tagit god hand om dig. Det var ju då för väl. Jag avundas dig mycket Sabine och jag instämmer i att det är bra att du reser på egen hand. Du kommer lära dig mycket!

Jag längtar efter nästa skype-samtal! Kram!

2011-01-25 @ 16:20:37
Postat av: Sundstrands

Hej Sabine, vilket äventyr. Nu kommer även familjen Sundstrand följa din blogg. Många kramar från Lagge med familj

2011-01-25 @ 20:13:41
Postat av: ingrid

Din sista dag i Dar på ett antal veckor..

När du landar på Shinyanga måste du kolla noga var avgångshallen och ankomsthallen är, så du inte går fel :)

2011-01-26 @ 08:53:39
Postat av: Roger

Ankomshallen är till vänster och avgångshallen till höger. Bredvid brandbilen.:)

2011-01-26 @ 15:14:41
Postat av: ingrid

Roger...du tänker rätt men skriver fel!

När Sabine går av planet är väl ankomsthallen till höger??? Hoppas verkligen att du hittar imorgon.

2011-01-26 @ 19:05:32
Postat av: Roger

Nej Ankomsthallen är där mamman sålde te och sambusa. Vi var lite busiga så vi satt i ankomsthallen när vi vinkade av Ädelrötterna. Busigt va? kommer du inte ihåg det.

Tror vi måste fortsätta den här konversationen när jag kommer hem.

2011-01-27 @ 05:12:20
Postat av: Niclas

Om nåt är till höger eller vänster - beror inte det på ifrån vilket håll man kommer????

2011-01-29 @ 12:43:14
Postat av: rebecka

åh sabine... det låter underbart. jag känner igen mig så väl från i somras när jag åkte tillbaks.. önskar att jag hade kunnat stanna längre! hoppas du verkligen njuter! hälsa alla på tazengwa som jag känner!

2011-01-29 @ 15:57:47
Postat av: ingrid

Tack Niclas!

2011-01-29 @ 23:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0