torsdag

idag har jag och kicki ätit en god frukost åkt till stan, köpt kangas och kollat dess nya mode. nu gäller brunt, grönt och turkost!
sedan köpte vi skalad mango som vi fick i papper, gott!
sedan åt vi samosas (typ pirog) jag betalade 2500 shilling för en läsk och två samosas, så det var en dyr lunch....... (ca 12,50 kronor.)
Folk (och jag) blir förvånade när jag kan svara på swahili, även om den är kraklig.

Jag har försökt lösa internet till mig nu men självklart kan inte min svenska dator fixa dessa nymodigheter så det är lite problem... men vi får se hur det löser sig!

nu ska vi snart äta middag efter all vår vandring på stadens gator.


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag älskar att du skriver!! och hmm, vad är kangas nu igen? ;) det måste vara kul att få lite ombyte från Stockholms gator och affärer,... ihihi! Köp med dig massa coolt afrikanskt och bli hippie-Sabine! :D KRAMISAR <3

2011-01-20 @ 16:35:48
Postat av: ingrid

brunt,grönt, turkost....snyggt!

Härligt att du får dessa dagar med Kicki. Kul för Stellan att få umgås med presidenten.

Idag har jag varit i Lycksele..det var lika kallt som du har varmt typ -30.

Är det denna sommar du ska åka med din mamma till Lappis?

2011-01-20 @ 19:56:28
Postat av: bea

Åh va härligt att du kommit fram och att allt gått bra : ) Sköt om dig nu och upplev mycket ... ska bli kul att läsa spännande saker du kommer att göra. Alla hälsar! KRam BEa

2011-01-20 @ 21:52:00
Postat av: Niclas

Låter härligt, Sabine. Tror att Kicki är en vinnare som får umgås med dig och köpa kangas och äta mango ist för att samtala med nån president.

2011-01-21 @ 19:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0